Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T19:48:43+01:00
Trójkąt i równoległobok mają równe pola.
podstawa równoległoboku wynosi 7cm i jest o 2cm dłuższą od podstawy trójkąta.
wysokość równoległoboku ma 6 cm.
jaka jest wyokość w trójkącie ??


Równoległobok:

Podstawa= 7 cm
Wysokość=6cm
Pole1= a*h
Pole1=7*6=42cm
Trójkąt:

Podstawa= 7cm-2cm = 5cm
Pole2= 1/2*a*h
Pole1=pole2z
42=1/2*5*h |*2
84=5*h |:5
h=16,8 cm

Odp. Wys trójkąta wynosi 16,8cm

2 5 2
2010-03-21T19:55:06+01:00
P, trójkąta= a*h/2
P, równoległoboku= a*h
P, trój= P, rów
równoległobok:
a=7cm
h=6cm
trójkat:
a=5cm, bo 7-2=5
P, rów- 7*6=42cm (kwadratowe)
p, trój=42cm (kwadratowe)
h, trój= 42cm (kwadratowe) /5*2 =16,8cm
Wysokość trójkata równa jest 16,8 cm.

2010-03-21T20:06:27+01:00
P=a×h
a=7cm
h=6
P=7×6=42cm²
PΔ=1/2a×h
a=7-2=5
42=1/2×5×h
5/2h=42
2.5h=42/÷2.5
h=16.8 tyle wynosi wysokosc w trojkacie