Zad.1
W klasie 1b w koszykówke grało 20% uczniów. potem ten odsetek wzrósł o 5 punktów procentowych.
a) Jaki procent osób gra teraz w koszykówke w tej klasie?
b) O ile procent zwiekszyła się lliczba tych osób
Zad.2
Dokładnie 4% uczniów pewnej klasy dostało szóstki z klasówki. Ilu uczniów jest w tej klasie?
Zad.3
W liczbie dwucyfrowej druga cyfra jest o 20% wieksza od pierwszej. Co to za liczba?

proszę o obliczenia;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T21:30:11+01:00
Zad 1.
a) 25%
b) o 25%

Zad 2.
Według mnie to 25 uczniów i tylko jeden z nich dostał szóstkę, bo raczej 50 uczniów w klasach nie ma :)
4%=0,04
1/x=0,04 /*x
0,04x=1 /:0,04
x=25

2/x=0,04 /*x
0,04x=2 /:0,04
x=50


Zad 3.
xy y=x+0,2x
y=1,2x
Ta liczba to 56, ponieważ w innym przypadku w drugiej nie wychodzi cyfra całkowita

1=1,2
2=2,4
3=2,6
4=4,8
5=6
6=7,2
7=8,4
8=9,6
10 1 10
2009-10-27T21:47:47+01:00
Zad.1
W klasie 1b w koszykówke grało 20% uczniów. potem ten odsetek wzrósł o 5 punktów procentowych.
a) Jaki procent osób gra teraz w koszykówke w tej klasie?
20 + 5 = 25 %

b) O ile procent
zwiekszyła się lliczba tych osób
25-20 = 5 %

Zad.2
Dokładnie 4% uczniów pewnej klasy dostało szóstki z klasówki. Ilu uczniów jest w tej klasie?
100 % : 4 = 25

Zad.3
W liczbie dwucyfrowej druga cyfra jest o 20% wieksza od pierwszej. Co to za liczba?
Jest to liczba 45
6 3 6