Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T20:50:04+01:00
10000m²= 100*100m

100m= 10000cm

skala 1:10000
29 4 29
2009-10-27T20:57:38+01:00
Tu warto znac twierdzenie:
Stosunek pol figur podobnych jet rowny kwadratowi skali podobinstwa

Jaka jest skala mapy, na której jednemu hektarowi odpowiada kwadrat o boku 1 cm ? (1 ha = 10000 m²)

P1=1cm²=(0,01)²m²=10⁻⁴m²
P2=10000m²=10⁴m²
k²=P1/P2
k²=10⁻⁴/10⁴
k²=10⁻⁸
k=√10⁻⁸=10⁻⁴

Odp

skala mapy wynosi
1:10000

Pozdrawiam

Hans

22 3 22