Odpowiedzi

2010-03-21T20:23:21+01:00
Suma katów=180⁰

x-miara pierwszego kąta
2x- miara drugiego kąta
2x+20⁰=miara trzeciego kąta


x+2x+2x+20=180
5x=180-20
5x=160
x=160:5
x=32⁰

1 kąt: =32⁰
2 kąt:2x=2×32=64⁰
3 kąt:2x+20=64+20=84⁰

spr.: 32+64+84=180⁰
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T20:25:41+01:00
X - miara pierwszego kata w °
2x - miara drugiego kąta w °
2x + 20° - miara trzeciego kąta w °

x + 2x + 2x + 20° = 180° / - 20°
5x = 160°/ :5
x = 32° <- miara pierwszego kata

2x = 2 * 32° = 64° <- miara drugiego kata

2x + 20° = 64° + 20° = 84° <- miara trzeciego kata

odp. miary katów tego trójkąta to 32°, 64° i 84°.
1 5 1