Odpowiedzi

2009-10-27T21:08:11+01:00
'' nie ma dwóch identycznych spektakli, gdyz nie ma dwoch identycznych widowni'' - tak, to prawda. Każdy człowiek inaczej będzie przeżywał to, co widzi na scenie. Każdemu podoba się coś innego i każdy czego innego nie lubi.

Wymien najwazniejsze cechy spektaklu teatralnego.;

* Aktorzy grają na scenie
* Grają na podstawie dramatu lub innego scenariusza

(nie jestem pewna co do drugiej części)
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T21:29:32+01:00
•Spektakl (przedstawienie teatralne) aktualizuje się na oczach widzów. Jest to przykład programu zwartego a posteriori.

•Spektakl ma jednokrotny, niepowtarzalny charakter

•W trakcie trwania spektaklu zachodzi bezpośrednia interakcja między aktorami a widzami (tzw. sprzężenie zwrotne bezpośrednie)

•Twórcy przedstawienia wykorzystują do jego ukonstytuuowania określone, wybrane przez siebie konwencje teatralne

•W trakcie trwania przedstawienia obowiązują określone wzory zachowań związane z uczestnictwem w określonym doświadczeniu kulturowym, w przestrzeni publicznej

•Widz w teatrze decyduje o kierunku swojego spojrzenia;

•Występuje element nieprzewidywalności, np. aktor może zapomnieć swojej roli, a widz być niespodziewanie wciągnięty na scenę w przestrzeń gry
10 4 10