Odpowiedzi

2009-10-27T20:59:35+01:00
Jeżeli ruchem tłoku jest ruch jednostajny
to P=Fn
P=S*p
gdzie P to parcie a S pole dużego tłoku, zaś p to ciśnienie wywierane przez mały tłok które jest równe F/s gdzie s to powierzchnia malego tłoku
mamy:
S*F/s=mg
S*F=smg
s=S*F/mg
stad
s=80cm²*150N/400kg *10m/s²
s=...
18 2 18
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T21:21:48+01:00
Dane:
m=400kg
F₁=150N
S₂= 80 cm²

Posiadajac mase mozemy wyliczyc sile dzialajaca na duzy tlok.

F₂=mg
F₂=400 × 10
F₂=4000N

Gdzie g jest to przyspieszenie ziemskie.
Kozystajac ze wzoru na prase hydrauliczna. Gdzie F₁ to sila dzialajaca na maly tlok, S₁ to powierzchnia malego tloka, F₂ to sila dzialajaca na duzy tlok, a S₂ to powierzchnia duzego tloka.

F₁/S₁=F₂/S₂
150N/S₁= 4000N/80 cm²
S₁=150N×80cm²/4000N
S₁=3 cm²
48 4 48