Odpowiedzi

2010-03-21T20:50:15+01:00
1.a) 4 * (-5)+15= -5
20+15=-5
35=/-5
L nie równa się P
b)-5+5=-10
0=/-10
L nie równa się P
c)2*(-5)-7=4*(-5)+3
10-7=20+3
3=/23
L nie równa się P

2.a) 2x+4=8
b)x+1=1
c)3x-1=-4
d)5x+5=55
9 3 9
2010-03-21T20:50:47+01:00
1. Sprawdź, które równanie spełnia liczba -5.
A)4a+15=-5
4a=-5-15
4a=-20
NIE
B) m+5=-10
m=-10-5
m=-15
NIE
c) 2x-7=4x+3
2x-4x=3+7
-2x=10
x=-5
TAK
Podaj przykład równania, którego rozwiązaniem jest liczba:
A)2x - 1 = 3
b)x + 10 = 10
C)1 + x = 0
d)5*x = 50
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T20:50:49+01:00
1.

a)-20+15=-5 <--- spełnia równanie
b)-5+5=0 <--- nie spełnia równania
c)-10-7=-20+3
-17=-17 <--- spełnia równanie

2.

a) 5x-4=6x-6
b)8x+6=2x+3+3
c)2x+2=1x+1
d)15x-50=2x+80
20 4 20