Bardzo prosze o szybkie rozwiązanie
1.Oblicz Pole placu,który ma kształt trapezu o podstawie 150m i 200m oraz wysokość 30 m. Plan ten trzeba zasiać trawą.Ile kg trawy trzeba kupic,jeżeli 1kg trawy wystarcza na 40m²

2.Oblicz pole prostokąta,którego jeden bok ma 40cm a drugi stanowi 80% pierwszego

3.
a) (3,6+2×4½)×2,5 =

b) (4,8:0,8+13,5:0,3)+7 =

Prosiłbym o zapisywanie wszystkich obliczeń
Z góry dzięki

3

Odpowiedzi

2010-03-21T21:05:29+01:00
(3,6+2×4½)×2,5 = 14
(4,8:0,8+13,5:0,3)+7 =6+45=51
1 5 1
2010-03-21T21:13:08+01:00
Pole trapezu = (a+b):2*h

P = (150+200):2*30
P = 350:2*30
P = 175*30
P = 5250 metrów²

Jeden kg trawy wystarcza na 40 m², czyli
5250:40 = 131,25
kupujemy 131,25 kg trawy, żeby obsiać całe pole.



2.Oblicz pole prostokąta,którego jeden bok ma 40cm a drugi stanowi 80%
bok a = 40 cm
bok b = 40 * 80% = 40*0,8 = 32 cm
Pole prostokąta = a*b
P = 40*32
P = 1280 cm²
Pole prostokąta jest równe 1280 cm ²


3.
a) (3,6+2×4½)×2,5 = (3,6+9)*2,5 = 12,6*2,5 = 31,5

b) (4,8:0,8+13,5:0,3)+7 = (6+45)+7 = 51+7 = 58
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T21:48:30+01:00
1.
pole trapezu = (a+b)*h
_______
2
p=(150 + 200)*30
____________
2
p=10500 m kwadratowych

10500:40 =262.5 w przybliżeniu 263
odp.Trzeba kupić 236 kg trawy.

2.
p=a*b
a=40 cm
b=40 cm * 80% czyli 0.8
p=40*32
p=1280
odp. pole tego prostokąta wynosi 1280 cm kwadratowych.

3.
a)(3.6+2*4i1/4)*2.5 =9+5*10.625 =14*10.675 =148 i 3/4

b)(4.8:0.8+13.5:0.3)+7 =6+45 + 7 =58
1 3 1