Przedpokój ma kształt prostopadłościanu o szerokości 1.8m, długości 5m i wysokości 2.6m. W trzech ścianach wmontowano troje drzwi o wymiarach 0.9m i 2m. Ile puszek farby o pojemności 1 litra należy zakupić do pomalowania ścian (odliczając drzwi) i sufitu, jeśli wydajność farby wynosi 1 litr na 10m2. Jaki koszt dwukrotnego malowania ścian i sufitu, jeśli puszka farby o pojemności 1 litra kosztuje 12zł.?


proszę o szybką odpowiedź dam naj.!
dzięki..! :)

3

Odpowiedzi

2010-03-21T21:21:58+01:00
Powierzchnia do pomalowania:
1,8x2,6x2+5x2,6x2+5x1,8-3x0,9x2=9,36+26-5,4=29,96 m2
ilość farby 29,96/10 = w przybliżeniu 3 puszki
koszt 3x12zł=36zł
7 2 7
2010-03-21T21:23:39+01:00
1,8*5=9
1,8*2,6=4,68
5*2,6=13
9*2=18
4,68*2=9,36
13*2=26
0,9*2=1,8
1,8*3
18+26+9.36=53,36m2-5,4(drzwi)
47.96
Trzeba 5 puszek
60zł
60*2=120zł

odp.Koszt=120zł


6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T21:29:51+01:00
Pole długiej ściany: 5m x 2,6m= 13 m2

Pole krótkiej ściany: 1,8 x 2m =3,6 m2

Sufit: 5m x 1,8m = 9m2

Mamy dwie długie ściany i dwie krótkie oraz sufit wiec całkowite pole: 13 m2 x 2 + 3,6 m2 x 2 + 9 m2 =42,2 m2

Pole jednych drzwi: 0,9m x 2m = 1,8 m2

Mamy 3 drzwi więc: 3 x 1,8 m2 =5,4 m2

Od całej powierzchni odejmujemy pole drzwi: 42,2 m2 - 5,4 m2= 36,8 m2

1 litr farby na 10m2 czyli na 36,8m2 potrzebujemy 4 litry.

1 litr kosztuje 12zł więc 4 litry 48zł.

A mamy pomalować 2 razy wiec 48zł x 2 = 96zł
Na dwukrotne malowanie 96zł



23 4 23