Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T21:29:53+01:00
1.Wyjaśnij określenie "lasy równikowe to zielone płuca ziemi".
To taka przenośnia- chodzi o to że oczyszczają one powietrze na ziemi i dzięki nim możemy oddychać. Dlatego że znajduje się w nich olbrzymia liczba drzew- w żadnym innym miejscu na ziemi nie ma ich tyle.

2.Wyjaśnij, dlaczego pustynie są prawie bezludne
Bo nie ma tam wody która jest niezbedna do zycia
2 3 2
2010-03-21T21:30:38+01:00
Lasy - zajmują dużą powierzchnię ziemi i daje dużo tlenu. Niestety są niszczone przez ludzi.
pustynie- dlatego że są bardzo słabe warunki klimatyczne i brak wody
2 3 2