PROSZĘ O POMOC , DAM NAJ!!

Zadanie 1
W graniastosłupie czworokątnym prawidłowym krawędź podstawy ma długość 7,5 cm, a przekątna ściany bocznej 12,5 cm. Oblicz pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa.

Zadanie 2
W graniastosłupie sześciokątnym prawidłowym krawędź podstawy ma długość 3 dm, a wysokość 4dm. Oblicz pole powierzchni tego graniastosłupa.

2

Odpowiedzi

2010-03-21T21:39:17+01:00
1
Na początku narysuj sobie rysunek pomocniczy, z niego wyjdzie ci ze musisz zastosowac twierdzenie pitadorasa (7.5)^2 + x^2 = (12,5)^2, dgzie x do wysokość graniastosłupa. a potem tylko:

P=4x* (x*7.5)

2
pole podstawy to 6x pole trójkąta równobocznego o boku 3dm
a pole boczne to 6x*(3dm*4dm)

mysle ze sobie dalej poradzisz xD
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T21:44:36+01:00
Zad.1

Twierdzenie Pitagorasa

7,5*7,5+x*x=12,5*12,5
56,25+x*x=156,25
x*x=100/pierwiastek
x=10

10cm-Wysokosć graniastosłupa

7,5*10=75

75cm-pole powierzchni bocznej graniastosłupa


Zad.2

3dm*4dm=12dm

12dm-Pole jednej ściany graniastosłupa

12dm*6=72dm

72dm-Pole powierzchni bocznej graniastosłupa

wzor na pole trójkąta równobocznego - a(pierwiastków)(z)3(przez)2

Nie mam tu jak tego napisać więc Napisz opisowo a ty tak zrób.
1. Podstaw do wzoru dane a=3dm
2. Pomnóż razy 6
3. Wynik dodaj do wyniku Pola powierzchni bocznej :)

To tyle spisałem się licze na Naj :P