Odpowiedzi

2010-03-21T23:39:56+01:00

Andrzej
K2O+H2O=2KOH
m K2O=2 *39 g+16g=94g
94g K2O-------18g H20
30 g-------------x
x=30 *18/94
x=5,7g wody
Jan
2K +2H2O=2KOH +H2
78 g K-------36g H2O
42g-----------x
x=42 *36/78
x=19,4g wody
odp: więcej wody zużył Jan.(sprawdź jeszcze raz wyliczenia matematyczne)

5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T00:37:14+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Andrzej
K2O + H2O---->2KOH
mK2O=2*39u+16u=94u
mH2O=2*1u+16u=18u
94g K2O-------18g H20
30g K2O--------xg H2O
x=30*18/94
x=5,74g wody

Jan
mK=39u
mH2O=18u
2K + 2H2O---->2KOH + H2
2*39g K-------2*18g H2O
42g K-----------xg H2O
x=42*36/78
x=19,38g wody
Więcej wody zużył Jan
5 4 5