Hrabia Barszczyk wezwał swoich poddanych do zbierania grzybów. Za każdy przyniesiony grzyb jadalny dostanie się 1 Talara a za każdy trujący odbierze 3. Antek przyniósł hrabiemu 50 grzybów i zarobił 18 talarów. Ile trujących, a ile jadalnych grzybów zebrał ?

Bardzo proszę o szybką odpowiedz , ponieważ to na jutro. Proszę też o obliczenia, co jest "x" np., a nie samą odpowiedź. Z góry dzięki..

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T21:42:55+01:00
X - grzyby jadalne
50-x - grzyby trujące

x-3(50-x)=18
x-150+3x=18
4x=18+150
4x=168/:4
x=42-jadalne

50-42=8-trujące

Odp: Antek zebrał 42 grzyby jadalne i 8 trujących
383 4 383
2010-03-21T21:43:06+01:00
Grzyby jadalne x
Grzyby trujące y

x+y=50
1x-3y=18

x=50-y
50-y-3y=18
-4y=18-50
-4y=-32
y=-32:-4
y=8
x=50-y=50-8=42

Grzyby jadalne x=42 szt.
Grzyby trujace y=8 szt.

Spr.
x+y=50
42+8=50

1x-3y=18
42-3*8=42-24=18
Odp.
Antek przyniósł 42 grzyby jadalne i 8 grzybów trujących.
pozdrawiam:)
256 3 256