WIELKOŚCI WPROST PROPORCJONALNE.

1. Pan Szopiński kupił w hurtowni Wszystko dla nóg 350 par skarpet i zapłacił 630 zł.
a) Ile par takich skarpetek można kupić w tej samej hurtowni za 450 zł.
b) Ile w tej hurtowni trzeba zapłacić za 450 par skarpetek ?

2. Można przyjąć, że długość dłoni człowieka jest wprost proporcjonalna do jego wzrostu. Zmierz długość dłoni (wzrost 162 cm).
a) Oblicz, jaka była długość twojej dłoni gdy miałeś 70 cm wzrostu.
b) Oblicz jaką długość ma dłoń człowieka o wzroście 2 m.

Liczę na odpowiedzi dam naj . ;]

2

Odpowiedzi

2010-03-21T21:48:09+01:00
1) a) 350 to 630
x to 450
x=350*450:630=250
Odp. Za 450 zł można kupić 250 par skarpet.
b)350 to 630
450 to x
x=450*630:350=810
Odp. Za 450 par skarpet trzeba zapłacić 810 zł.




8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T21:51:33+01:00
1 . 350-630
x-450

630x =450*350
x=250

350-630
450-x

350x=630*450
x=810
10 3 10