Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T21:51:09+01:00
R = 50cm = 5dm
H = 1,2m = 12dm

Pp = πr²
Pp = π * 5²
Pp = 25π dm²

V = Pp * H
V = 25π * 12
V = 300πdm³
V ≈ 300 * 3,14 = 942dm³ = l

5V ≈ 5 * 942 = 4710l

odp. w 5 takich beczkach zmiesci sie ok. 4710l farby.
2010-03-21T21:51:48+01:00
Pp=pi r²=3,14*0,5²=0,78 m²

v=0,78 * 1,2= 0,93 m³ = 0,93 l

5*0,93=4,65


4,65 * 1000= 4650l
2010-03-21T21:51:53+01:00
V= Pp*H

Pp=π50²
pp= π2500
2500*π(3.14)=7850cm²
7850*120=942000cm²=942l

942*5=4710l
W tych 5 beczkach zmieści się 4710l farby.