Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T22:25:26+01:00
9 molowy roztwór to taki, w którym w 1 dm³ roztworu znajduje się 9 moli danej substancji
w takim razie w 1 cm³ będzie się znajdować 0,009 mola substancji
idąc dalej, na 1,49g roztworu przypada 0,009 mola H₂SO₄
pomnożymy razy 1000
i wychodzi, że na 1490g roztworu przypada 9 moli H₂SO₄
masa 1 mola H₂SO₄ = 2 (masa wodoru) + 32 (masa siarki( + 4 x 16 (masa tlenu) = 98
9 x 98 = 882 (bo mamy 9 moli)

czyli stężenie procentowe wynosi:
882 : 1490 x 100 = 59,2 %

:)
1 5 1
2010-03-21T22:27:07+01:00
Stezenie molowe Cm=9mol/dm3
gestosc d=1,49g/cm3 = 1490g/dm3
szukane
stezenie procentowe Cp=?
masa czasteczkowa H2SO4 =98g/mol
korzystamy ze wzoru Cp=Cm*M*100%/d podstawiamy dane
Cp=9*98*100%/1490 = 59,2%
1 5 1