W teatrze jest 300 miejsc.Bilety na niektóre miejsca maja kosztować 25zł a na pozostałe miejsca 15zł. Dyrektor chce, aby przy pełnej sali wpływy wynosiły 5000zł. Na ile miejsc trzeba sprzedać droższe bilety?

Potrzebne jest równanie!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T22:08:57+01:00
X ilość droższych biletów
25X + (300-X)x15 = 5000
10X= 5000-4500=500
X=500/10=50
81 3 81
2010-03-21T22:31:32+01:00
X - bilety droższe
y - bilety tańsze

x+y=300
25x+15y=5000

x=300-y
25(300-y)+15y=5000
7,500-25y+15y=5000
-10y=-2500
y=250

x=300-250
x=50

odp: Droższych biletów trzeba sprzedać na 50 miejsc.

53 4 53