Odpowiedzi

2010-03-21T22:11:51+01:00
Promień jest to pół średnicy. ( 10cm)
Objętość tego walca to pole podstawy*wysokość.
V=PP*h
W tym wypadku PP = πr²
V=πr²*h
π w przybliżeniu to 3,14
V=3,14*100cm²*40cm≈12560cm³

m- Masa
m=12560cm³*8,4g/cm³≈105504g≈105,5kg

Odp: Masa walca to około 105,5kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T22:12:30+01:00
D- gęstość
m- masa
v- objętość

d = m/v po przekształceniu m= d*v

Promień wynosi 10 cm, ponieważ jest to połowa średnicy, która wynosi 20 cm.
Objętość walca:
V= Pp*H

Pp= πr² - pole koła
Pp= π* 10²
Pp= 100π cm²

π≈ 3,14

Pp= 100 * 3,14
Pp= 314 cm²

Mnożymy 314* 40= 12560 cm²
40 to wysokość walca.

Podstawiamy dane do pierwszego wzoru.

8,4 - gęstość mosiądzu

m = d*v
m= 8,4 * 12560
m= 105504 g = 105,504 kg. :)
1 5 1