Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T22:25:47+01:00
R₁ = 2cm
r₂ = 1,5cm

V₂ = 4/3 * π * r₂³
V₂ = 4/3 * π * 3,375
V₂ = 4,5π cm³ <- objetosc kuli

V = Pp * H
V = πr₁² * H
4,5 π = 4 π * H / : π
4,5 = 4H
H = 1,125 cm = 1 ⅛ cm <- wysokosc ojaka podniosla sie woda ; >

odp. poziom wody podniesie sie o 1⅛cm.

2010-03-21T22:26:34+01:00
Zadanie 1
V _{1} - stan wody w menzurce przed wrzuceniem kuli
V _{2} -stan wody w menzurce po wrzuceniu kuli
V _{k}-objętość kuli
x- wzrost poziomu wody

Zadanie w załączniku
  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T22:26:40+01:00
Dane;
V1-stan wody w menzurce przed wrzuceniem kuli
V2-stan wody w menzurce po wrzuceniu kuli
Vk-objętość kuli

Szukane;
x-?

Obliczenia;

V1=π2²h=4πh
V2=π2²(h+x)=4π(h+x)
Vk=4/3π(3/2)³=9/2 π
V1+Vk=V2
4πh+9/2π= 4π(h+x)
4h+9/2=4(h+x)
4h+4,5= 4h+4x
4x=4,5/4
x=1,125 cm