Odpowiedzi

2009-10-27T21:39:57+01:00
1.
+ niezbędne do poruszania się
+ tarcie jest używane do szlifowania
+ jest używane w przekładaniach pasowych
+- wydzielanie się ciepła podczas tarcia (z jednej strony - może wpływać negatywnie (np. w silniku samochodu), a z drugiej pozytywnie (np. ogrzewanie rąk przez tarcie))
- zwiększa siłę potrzebną do wykonania danej czynności, np. przesunięcia kartonu
- niszczy elementy, które o siebie trą

2.
- chropowate powierzchnie

3.
- stosowanie olejów oraz innych substancji zmniejszających tarcie
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T23:45:09+01:00
POZYTYWNE
*jest ono niezbędne aby wprawić w ruch ciało będące w spoczynku lub zatrzymać to które jest w ruchu
*tarciu zawdzięczamy możliwość chodzenia, pisania, przytrzymywania w ręku różnych przedmiotów


NEGATYWNE
*powoduje ono zniszczenie trących się podczas ruchu elementów maszyn
*jeśli jesteśmy zainteresowani aby dany ruch się odbył to tarcie jest wtedy szkodliwe

SPOSOBY ZWIĘKSZANIA TARCIA
*zwiększenie chropowatości
*zakładanie łańcuchów na koła
*zwiększanie siły nacisku na podłoże
*niestosowanie olejów ani smarów

SPOSOBY ZAPOBIEGANIA TARCIA
*stosowanie olejów, smarów
*zmniejszanie siły nacisku na podłoże
*wygładzenie powierzchni
4 4 4