Ciocia Marysia postanowiła zrobić łańcuszek z dwóch zniszczonych kolczyków: jednego próby 0,940, drugiego próby 0,800. Jubiler stopił razem oba kolczyki. Wykonany przez niego łańcuszek próby 0,875 ważył 5,6g. Ile ważył każdy z kolczyków?

Proszę o szybkie rozwiązanie tego zadania ;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T22:39:40+01:00
X - masa pierwszego stopu (kolczyka)

x * 0,94 + (5,6-x) * 0,8 = 5,6 * 0,875
0,94x - 0,8x + 4,48 = 4,9
0,14x = 0,42 / : 0,14
x = 3g <-- masa pierwszego stopu (kolczyka)

5,6 - x = 5,6 -3 = 2,6 <-- masa drugiego stopu (kolczyka)

odp.pierwszy kolczyk ważył 2g a drugi 2,6g.
5 1 5
2010-03-21T22:42:49+01:00
0.94 * x - masa 1 kolczyka
0.8 * (5,6-x) - masa 2 kolczyka
0.875 * 5,6 - masz stopu

0.94 * x + 0.8 * (5,6-x) = 0.875 * 5,6
0.94x + 4.48 - 0,8x = 4,9
0,94x - 0,8x = 4,9 - 4,48
0,14x = 0,42
x = 3
Odp. 1 kolczyk ważył 3 g, a 2 ważył 2,6 g.
13 4 13