Witam, 200 punktów za .. nic :))

Potrzebuje opis, jedno, dwu zdaniowy na temat treści lektur:

1. A. Mickiewicz "Dziady cz 2"
2. H. Sienkiewicz "Quo Vadis"
3. A. Fredro " Zemsta"
4. S. Żeromski "Siłaczka
5. E. Niziurski "Sposób na Alcybiadesa"
6. W. Szekspir "Romeo i Julia"
7. A. Miskiewicz "Pan Tadeusz"
8. A. Kamiński "Kamienie na szaniec"
9. H. Sienkiewicz "Latarnik"
10. E. Hemingway "Stary człowiek i morze"
11. Antoine de Saint Exupery "Mały Książę"
12. Autor nieznany " Dzieje Tristana i Izoldy"
13. H.Sienkiewicz "Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela"
14. Sofokles "Antygona"
15. W. Szekspir "Makbet"
16. S. Żeromski "Syzyfowe Prace"
17. Molier "Skąpiec"
18. K. Dickens "Opowieść wigilijna"
19. L. Kruczkowski "Niemcy"
20. A. Czechow "Śmierć urzednika"

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T23:43:08+01:00
1.
W utworze przedstawiany jest obrzęd dziadów. Duchy, które zjawiły się w kaplicy opowiadają o sobie, swoim życiu, itp.

2.
W utworze pokazany jest Rzym za panowania Nerona. Głównym wątkiem jest miłość Winicjusza i Ligii.

3.
W utworze przedstawiona jest historia Cześnika I Rejenta. Kłócą się oni o mur graniczny.

4.
W utworze przedstawiona jest historia nauczycielki Stanisławy Bozowskiej i lekarza Pawła Obareckiego. Bozowska była bezinteresowna, gotowa do poświęceń, żyła w nędzy.

5.
W utworze przedstawiona jest szkoła, do której uczęszczają min.: Ciamciara, Słabiszewki, Zasępa i Pędzelkiewicz. Kupili oni sposób na jednego z nauczycieli - historyka.

6.
W utworze przedstawiona jest tragiczna miłość Romea i Julii. Oboje giną.

7.
Akacja się toczy w 1811 i 1812 roku. Głównym bohaterem jest Tadeusz Soplica. Inni: Zosia, Telimena, Stolnik, Jacek Soplica (ks. Robak). Jak sam tytuł mówi, jest to historia szlachecka.

8.
Realia książki są osadzone podczas II WŚ, głównie w Warszawie. Wydarzenia oparte są na podstawie rzeczywistych zdarzeń. Główni bohaterowie to Rudy, Alek i Zośka. Przeprowadzali akcje dywersyjne i sabotażowe, wszyscy zginęli.

9.
W utworze przedstawiona jest postać Skawińskiego, Polaka, który emigrował po powstaniu listopadowym, wiele przeżył, wkrótce stracił posadę latarnika.

10.
W utworze przedstawiona jest walka człowieka z siłami natury. Tytułowy bohater złowił rybę i zjadły my ją rekiny.

11.
W utworze przedstawione jest dorastanie do przyjaźni, miłości i odpowiedzialności.

12.
W utworze przedstawiona jest tragiczna miłość Tristana i Izoldy.

13.
W utworze przedstawione jest życie uczniów polskich w zaborze pruskim. Głównym bohaterem jest Michaś.

14.
Utwór to tragedia. Antygona została skazana na śmierć przez władcę Teb.

15.
Główny bohater to Makbet. W utworze został poruszony problem związany z żądzą władzy.

16.
W utworze przedstawiony jest obraz szkoły w zaborze rosyjskim i zmagania uczniów z rusyfikacją. Główni bohaterowie: Marcin Borowicz, Andrzej Radek, Bernard Rygier.

17.
Tytułowym bohaterem jest Harpagon. Jest on strasznie skąpy, myśli tylko o swoich pieniądzach.

18.
Głównym bohaterem jest Ebenezer Scrooge. W wigilię Bożego Narodzenia odwiedzają go trzy duchy.

19.
Akcja utworu toczy się podczas drugiej Wojny Światowej. W utworze przedstawiony jest żandarm Hoppe, miał wyrzuty sumienia, gdy przyszło mu zabić 12-letniego żydowskiego chłopca.

20.
Akcja utworu toczy się w carskiej Rosji. Przedstawia relacje urzędników.
3 2 3
2010-03-22T00:02:19+01:00
1. A. Mickiewicz "Dziady cz 2"
Mickiewiczpokazuje pogański zwyczaj- dziady, który polegał na wywoływaniu duch ów w dzień zaduszny na cmentarzu i spotkaniu sie dusz zmarłych z żywymi
2. H. Sienkiewicz "Quo Vadis"
Pokazuje wczesnych chrześcijan za czasów Nerona, który podpalił Rzym za co posądzeni byli chrzescujanie , cierpią podczas pokazów na arenie
3. A. Fredro " Zemsta"
Komedia pokazująca zwady między Cześnikiem Rejentem,którzy graniczą ze sobą , pokazane są flirty i różne małżeńskie podchody eaz do młodej, pieknej Klary raz do wdowy bogatej Podstoliny
4. S. Żeromski "Siłaczka
Ukazuje młodego lekarza Obareckiego w małym miasteczku, który powrócił do swych marzeń i ideałów z młodości, gdy poznał umierajacą"siłaczkę , nauczycielkę, Stasię".
5. E. Niziurski "Sposób na Alcybiadesa"
pokazuje życie uczniów ostatniej klasy szkoły podstawowej i ich nauczyv=cieli i sposoby jaiki się posługują by przetrwac w szkole. jednym z nich jest spodób na nauczyciela o pseudonimie Alcybiades
6. W. Szekspir "Romeo i Julia"
to tragiczna w skutkach miłośc dwojga młodych ludzi ze skłóconych rodów. W efekcie przez pomyłke oboje umierają( zabijają się , a rody godza się ale dopiero nad ich grobem.
7. A. Miskiewicz "Pan Tadeusz"
to wielko epopeja narodowa, porusza wiele wątków, ale przede wszystkim ukazuje nam piękno polskiej ziemi, miłość do ojczyzny, opisuje czasy przełomu wieków XVIII i XIX , polsks szlachtę zaściankową.
8. A. Kamiński "Kamienie na szaniec"
Utwór pokazuje czasy sprzed i w czasie 2 wojny św, młodych walczacych i bohaterskich harcerzy nz Batalionu Zośka, walkę szabotażowa, ukazuje tez słynna akcje pod Arsemałem
9. H. Sienkiewicz "Latarnik"
ukazuje człowieka, powstańca, który walczył w wielu krajach i do Polski nei wrócił. Chciał sobie spokojnie życ, wybrał pracę w latarni, ale pokazuje też jak to stęskniony z a krajem były powstaniec zaczytując się w "Panu Tadeuszu "spowodował katastrofe łodzi, nie zapalajac swiatła latarni,
10. E. Hemingway "Stary człowiek i morze"
Ukazuje starego styranego życiem rybaka i młodego chłopca który od niego moze i chce się wiele nauczyć oraz walke Santiago z ogromną rybą, którą w efekcie i tak zjadaje mu rekiny,
11. Antoine de Saint Exupery "Mały Książę"
Opowiada o pilocie który spotyka tajemniczego chłopca z innej planety, z którym zaprzyjażnia się i od którego uczy sie inaczej spoglądac na świat, oczami dziecka- pokazuje nam jak różnie widzimy świat my dorosli i dzieci
12. Autor nieznany " Dzieje Tristana i Izoldy"
Pokazuje jak to po wypisciu na[poju miłosnego zakochali sie w sobie, ale ta miłośc im nie była dana, więc spotykali sie potajemnie. Gdy zoboje zmarli to mimo iz pochowani byli w róznych grobach to głóg który wyrósł polączył ich groby
13. H.Sienkiewicz "Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela"
Akcja dzieje sie gdy Poska była pod zaborami , tu konkretnie wpod zaborem niemieckim i opowiada o chłopcu Michasiu, który mimo iż bardzo chciał sie uczyc to nie szło mu to , bo jako Polak miał trudniej, z powodu germanizacji, na końcu chłopsak umiera
14. Sofokles "Antygona"
to tragedia antyczna więc ukazuje tragizm Antygony, która mimo zakazów pochowała swego brata, zdrajcę- tragizm jej polegał na tym, że musiała wybierać , a obojetnie co by wybrała i tak czekała ją kara- Antygona ginie.
15. W. Szekspir "Makbet"
Tytułowy bohater razem ze swoja żona zabijaja króla , bo wcześniej Makbetowi wrózki zapowiedziały, że zostanie królem. Ta zbrodnia pociąga za soba potem wiele innych zbrodni
16. S. Żeromski "Syzyfowe Prace"
Poska pod zaborem rosyjskim, rusyfikacja w szkole, ukazuje młodzież ucząca sie w gimnazjum i ich życie
17. Molier "Skąpiec"
Skąpioec to Harpagon, nieodłącznie ze swoim skarbem szkatyłką, myśli że wszyscy czyhają na jego pieniądze. Oczywiście dochodzą do tego pomieszane perypetie miłosne, a gdy szkatyłka ginie,skapiec podejrzewa nawet swoja rodzinke
18. K. Dickens "Opowieść wigilijna"
Ukazuje Scrooge'a skapca, który nienawidzi świat. Ale gdy ukazują mu sie po kolei duchy i pokazuja mujego przeszłość i co będzie z nim się działo po śmierci to bohater nasz zmienia się
19. L. Kruczkowski "Niemcy"
Dramat, którego akcja toczy sie w czasie II wojny swiatowej w kilku miejscach: Polska, norwegia, czy Niemcy.
20. A. Czechow "Śmierć urzednika"
Czechoww pokazuje akcje, która rozgrywa się w teatrze, gdy bohater nasz kicha na generała, a potem bardzo go chce za to przeprosić, nawet udaje sie di urzędu do niego by jeszcze raz przeprosić. Kończy sie zas smiercią urzędnika w domu na sofie
4 4 4