Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T21:48:11+01:00
X - początkowa cena towaru

Po pierwszej podwyżce cena wynosi
10% * x +x = 0,1 * x + x = 1,1 * x

Po drugiej podwyżce:

20% * (1,1 * x) + 1,1 * x = 0,2 * 1,1 * x + 1,1 * x =
0,22 * x + 1,1 * x = 1,32 * x

Cena wzrosła o:
1,32 * x - x = 0,32 * x

(0,32 * x) / x * 100% = 0,32 * 100% = 32%

Zatem aby uzyskać taki sam efekt cenę towaru należałoby podnieść jednorazowo o 32%.
2009-10-27T21:59:35+01:00
Cena towaru - x
110% - 1,1x

100% - 1,1x
120% - ?

(1,1 * 120)/100 = 132/100 = 1,32x

należałoby podnieść cenę towaru o 32%
  • Użytkownik Zadane
2009-10-27T22:06:15+01:00
Cena towaru - x
110% - 1,1x

100% - 1,1x
120% - ?

(1,1 * 120)/100 = 132/100 = 1,32x
jedno razowo o 32%