Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T00:36:51+01:00
M(s)=10g
V(r)=200cm³=0,2dm³
c(m)=?
c(m)[mol/dm³]

m(m)=40g

10g NaOH - x mol
40g NaOH - 1 mol
x=0,25 mol

c(m)=0,25mol/0,2dm³=1,25mol/dm³ - stężenie molowe roztworu.

m(s)- masa substancji
V(r)- objętość roztworu
c(m)- stężenie molowe
m(m)- masa molowa substancji
1 5 1
2010-03-22T01:30:42+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MNaOH=40u
40g NaOH---------1mol
10g NaOH---------xmoli
x=0,25mola NaOH

Z def. stęż. molowego
0,25mola NaOH-----200cm3
xmoli NaOH--------1000cm3
x=1,25mola NaOH
x=1,25mol/dm3