Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T10:00:53+01:00
1) Oblicz jakim procentem wielkości 3 godziny jest wielkość 20 minut.

3 godz=180 min - 100%
20 minut - x%
180x=100*20
180x=2000/180
x=11 1/9%

2) Oblicz 17% z 58 cm.
58*0,17= 9,86 cm

3) W klasie liczącej 30 uczniów 40% stanowią dziewczynki. Oblicz ilu chłopców jest w tej klasie.

30*0,4= 12 dziewczynek
30-12= 18 chłopców
2010-03-22T10:02:24+01:00
1)
3h-180 min

100%-180min
x% - 20 min

180x=2000 /:180
x=11,(1) ≈ 11 min

2)
17% * 58 = 17/100 * 58/1 = 986/100 = 9,86 cm

3)
30 - 100%
x - 40%

100x=1200 /:100
x=12

30-12=18
Odp. W klasie jest 18 chłopców.