Mam kilka zadań praktycznie.

Zad. 19 Ułóż i rozwiąż odpowiednie równanie (proszę TYLKO o ułożenie).
a) liczba o 3 większa od x jest 3 razy większa od x.
b) liczba o 5 mniejsza od x jest 2 razy mniejsza od x.
c) 120% liczby x jest o 7 większe niż połowa liczby x.
d) jeżeli zmniejszymy liczbę x o 30%, to otrzymamy liczbę o 8 od niej mniejszą.

Zad 27.
Najmniejszy ptak jest o 0,9 lżejszy od piłeczki pingpongowej. Dwa takie ptaki są tylko o 0,7g cięższe od piłeczki. Ile waży najmniejszy ptak? (odp. jkbc to 1,6g.)

z góry dziękuje ;]]

2

Odpowiedzi

2010-03-22T09:55:41+01:00
Zad.19
a) x+3=3x
b) x-5=x/2
c) 120%x=7+x/2
d) x-30%x=x-8
zad.27
x-waga ptaka
y-waga pileczki

y=x+0,9
2x=y+0,7

y=x+0,9
2x=x+0,9+0,7

y=x+0,9
x=1,6 - waga ptaka

y=1,6+0,9=2,5 waga pileczki
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T09:59:34+01:00
Zad1
x+3=3x
2(x-5)=x
120%x-7=1/2 x
x-30%x=x-8

zad2
x-waga piłeczki
x-0,9=waga ptaka

2(x-0,9)=x+0,7
2x-1,8=x+0,7 /+1,8 -x
x=2,5-----waga piłeczki
x-0,9=2,5-0,9=1,6g--waga ptaka