Odpowiedzi

2010-03-22T12:30:40+01:00
A=16
b=x

16*x=8*8
16x=64 /:16
x=4
Ob=2*a+2*b
Ob=2*16+2*4
Ob=32+8
Ob=40 cm
2010-03-22T12:34:10+01:00
P = a x a
P 8x8
P =64
64:16= 4 - drugi bok prostokąta
2x4+2x16=40
Odp: obwód prostokąta abcd wynosi 40 cm
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-22T13:31:47+01:00
Pole kwadratu:
P = a x a
więc:

Pole = 8x8

P =64cm kwadratowe

64:16= 4 - drugi bok prostokąta

2 x 4 + 2 x 16 = 40

Odp: Obwód prostokąta ABCD wynosi 40 cm.