Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T13:02:28+01:00
Odp.
Chlorek glinu-AlCl3;
Równanie hydrolizy:
AlCl3+3H2O=Al(OH)3+3HCl;
Równanie jonowe:
Al(3+)+3Cl(-)+3H2O=Al(OH)3+3H(+)+3Cl(-);
Al(3+)+3H2O=Al(OH)3+3H(+);
Wzrośnie stężenie [H+],czyli gleba uzyska odczyn kwaśny.
2010-03-22T13:37:33+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Żeby określić odczyn należy przeprowadzić reakcję hydrolizy AlCl3

AlCl₃ + 3H₂O----->Al(OH)₃ + 3HCl
Al³⁺ + 3Cl⁻ + 3H₂O----->Al(OH)₃ + 3H⁺ + 3Cl⁻
Al³⁺ + 3H₂O----->Al(OH)₃ + 3H⁺
Odczyn wprowadzonej soli jest kwasowy, więc gleba ulegnie zakwaszeniu