Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T22:18:36+01:00
X-cena ksiazki
y-cena zeszytu

układ równań:
1. 2x+3y=22,1
2. x=5y

z 2. podstawiamy do 1. i mamy:
10y+3y=22.1 co daje nam cenę zeszytu y=1,70zł a książka kosztowala 5x wiecej czyli x=8,5zł

mam nadzieję, że troche obczajasz ocb :D
Pozdro :)
1 3 1
2009-10-27T22:18:56+01:00
Za dwie jednakowe książki i trzy jednakowe zeszyty Dariusz zapłacił 22,1 zł .
Cena książki jest pięć razy większa niż cena zeszytu . Oblicz cenę książki i cene zeszytu .
k=5z /cena ksiazki =5 zeszyto
2k+3z=22,1
2*5z+3z=22,1
13z=22,1
z=1,7
k=5*1,7=8,5

ODP
Cena książki =8,5zl zeszytu=1,7zl

Pozdraiam
2009-10-27T22:19:27+01:00
5*2x+3x=22,1
13x=22,1
x=1,7 - cena zeszytu
5x=8,5 -cena książki