Odpowiedzi

2009-10-27T22:20:53+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Zad 10. str.64:
2r=10
r=5
P=(Pi)*r^2
P=3,14*25= 78,5
Pkw=a^2
a^2=78,5
a= pierw (78,5)
a=8,86

zad 11.str.64:

a) P=(pi)*r1^2
P=15 (pi)
15(pi)=(pi) * r1^2
r1^2=15 => r1=pierw(15)
r1=3,873
b) l=2(pi)r2
l=8(pi)
2(pi)r2=8(pi)
r2=8/2
r2=4

Odp:większy promień ma koło o obwodzie 8π
171 2 171
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T22:33:10+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Zad10
P koła=pi r^
r=P=25pi
P kwadratu= a^
25pi^=a^
a=5 pierwiastków z pi
zad11
pole kola= pi r^
p koła=15 pi
pi r^=15 pi/:pi
r^=15
r= pierwiastek z 15
obwód kola=2 pi r
2 pi r = 8 pi/:pi
2r=8 / : 2
r = 4
4 jest większe niż pierwiastek z 15.
83 3 83