O Kaziemierzy Wielkim mówi się że zastał Polske drewnianą a zostawił murowaną . Napisz krótkie uzasadnienie tegopowiedzenia . Zwróc uwage aby napisac dlaczego krol podejmowal tekie działania .






Proszę o pomoc ;p tak brzmi zadanie w moich cwiczeniach .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T13:23:46+01:00
Kazimierz Wielki zrobił dla Polski wiele dobrego, przeprowadził liczne reformy, lecz wg. mnie to powiedzenie nawiązuje do zamków które budował. Liczne drewniane fortyfikacje kazał przebudować na kamienne, zlecił rónież budowę wielu nowych warowni. Wszystko oczywiście z kamienia, a nie drewna. Gdy opuszczał Polski tron zostawił po sobie kilkadziesiąt potężnych warowni obronnych, zbudowanych z kamienia, oczywiście.

Zlecił te budowy dla obrony granic i ludności przed najazdami wroga. Lokowane były głównie na granicach, zwłaszcza południowo-wschodniej
1 5 1
2010-03-22T13:24:43+01:00
Przed jego rządami budynki w Polsce były drewniane, a gdy objął tron w kraju rozpoczęto budownictwo murowane!
Kazimierz Wielki za swoich rządów wzniósł wiele zamków obronnych na ówczesnych granicach .
gdy Kazimierz Wielki zaczął panować polska byłą słaba domy były drewniane. Kazimierz Wielki budował je no i ozdabiał pięknymi malowidłami i pięknymi dachami ...

************************************
Miałam ten temat na Historii i na Polskim ; D
1 5 1