Zad.1
W szkole podstawowej nr. 14 uczy się 930 uczniów.Liczba dziewcząt stanowi 86% chłopców.Oblicz,ilu jest chłopców i ile dziewcząt uczy się w tej szkole.

Zad.2
-Podobno po spektaklu dostała pani setki kwiatów i do tego wszystkie czerwone- zapytał dziennikarz gwiazdę teatru.
-Ach nie,nie -odrzekła gwiazda
-sporo było różowych dokładnie 20% wszystkich i tylko o 6 mniej białych.Czerwonych było tylko 221.
-A innych kolorów nie było?
-Była jeszcze jedna łososiowa róża,bardzo piękna-powiedziała gwiazda z rozmarzeniem
Ile kwiatów dostała gwiazda?

Proszę o szybką odp. :)

2

Odpowiedzi

2010-03-22T13:31:56+01:00
Zad 1
930 - uczniowie w szkole
x - liczba chłopców
86 % x - liczba dziewczynek

x + 0,86 x = 930
1,86 x = 930 | : 1,86
x = 500
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T13:42:10+01:00
Zadanie 1
v-liczba chłopców
86%v-liczba dziewczynek
86%=0,86
v+0,86v=930
1,86v=930 dzielimy przez 1.86
v=500
930-500=430
Odp.Dziewczynek jest 430 a chłopców 500.