Odpowiedzi

2010-03-22T14:21:28+01:00
Zad 5
d) cztery cale i jedna druga
e) cztery cale i jedna szosta
f) siedem trzydziestych
g) dwie cale i szesnascie dwudziestych trzecich
h) jeden

Zad 6
i) czterdziesci osiem setnych
j)siedemdziesiat piec tysiecznych
k)pietnascie setnych
l)dwanascie tysiecznych
o)czterysta szesnasie setnych
p)56 tysiecy osiemset siedemdziesiat piec tysiecznych

Zad 7
b) 1,4
c)18,6
d)dwie cale i piec dwunastych
e)2.777777778
f)1,44
g)3.541666667
h)0,5

Powinno byc dobrze :)
pzdr ;]
2010-03-22T14:36:50+01:00
Zad5

5/8*4+4*5/12=2 1/2+1 /3=2 3/6+1 2/6=3 5/6

1 4/5 : 2 - 2 2/3 :4= 9/5 * 1/2 - 8/3 * 1/4= 9/10 - 2/3= 27/30 - 20/30= 7/30

(1 3/4 + 5/6): (3 5/8 - 2 2/3)=(1 18/24 + 20/24): (3 15/24 - 2 16/24)= 2 14/24 : 23/24 = 62/24 * 24/23= 62/23 = 2 16/24

2/3*(3 1/3 - 1 5/6)= 2/3 * (3 2/6 - 1 5/6)= 2/3* 1 3/6= 2/3 * 9/6= 1


Zad6

i) 0,48= 48/100 = 24/50= 12/25
J)0,075= 75/1000= 3/40
K)0,15=15/100=3/20
L)0,012=12/1000=6/500= 3/250
o)4,16= 4 16/100= 4 8/50= 4 4/25
p)56,875= 56 875/1000= 56 35/40= 56 7/8

Zad7

a)2/3*0,75= 2/3*3/4= 8/12 * 9/12= 12/24 = 1/2
b)0,6 * 2 1/3= 3/5 * 7/3= 7/5= 1 2/5
c)12,4 :2/3=62/5(od razu zamieniłem)*3/2=93/5=18 3/5
d)3 5/8 : 1 1/2= 29/8 * 2/3= 29/12 = 2 5/12
e)4,5* 2/9 + 1 1/3 : 0,75= 9/2 * 2/9 + 4/3 * 4/3= 1+ 1 7/9= 2 7/9
f)(5 4/5 + 1,4) * (3 7/25 - 3,08)=(5,8+1,4) * (3,28 - 3,08)= 7,2 * 0,2=1,44
g)10 5/12 - (3 1/6 - 1 2/3 + 5/375)= 10 5/12(3 1/6 - 1 2/3 + 5 3/8)= 10 5/12 (3 4/24 - 1 16/24 + 5 9/24) = 10 10/24 - 6 21/24=3 13/24
h)(0,5 + 2/7)* 7 /11= (1/2+2/7)* 7 /11=(7/14+4/14)*7/11=11/14 * 7/11 = 1/2

Liczę na naj... ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T14:39:12+01:00
Rozwiązanie w załączniku ;)