Odpowiedzi

2010-03-22T14:34:19+01:00
Chrzest - stajesz się dzieckiem Boga (pierwsza przepustka do Zbawienia)
bierzmowanie - otrzymujesz dary Ducha Sw. i możesz wziąć slub, być swiadkiem na slubie i bierzmowaniu
pokuta - oczyszczenie duszy
eucharystia - gładzi grzechy lekkie
namaszczenie chorych - gładzi wszystkie grzechy (odpust zupełny)
kapłaństwo - celibat, modlitwa itp (księża i zakony)
małżeństwo - to chyba wiadomo :P jesteś związany z tą samą osobą aż do śmierci
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T14:35:27+01:00
Sakramenty to inaczej brzedy ktore poznwalaja odnajdowac sens swojego istnienia i doswiadczyc radosci. Wierzacy trktuja to jako nawiazywanie konatktu osobowego z Bogiem, ktory chce dla nas jak najlepiej. Sakramenty wyrazaja zbawcze dzialanie Chrystusa.

chrzest - jestes dzieckiem Boga
bierzmowanie - dostajesz dary Ducha Sw., możesz wziąć slub i inne sakramenty
pokuta - oczyszczenie duszy i serca
eucharystia - gładzi lekkie grzechy
namaszczenie chorych - gładzi wszystkie grzechy tz. odpust zupełny
kapłaństwo - celibat(księża i zakony)
małżeństwo - jesteś związany z tą osobą aż po grób, w paru wyjątkowych przypadkach można unieważni slub

Liczę na naj;P
6 5 6
2010-03-22T14:38:54+01:00
Chrzest - zostajemy przyjęci do wspólnoty kościoła i jesteśmy dziećmi bożymi
bierzmowanie - znamie ducha św
eucharystia - ciało i krew Chrystusa
namaszczenie - odpuszczenie grzechów i komunia
kapłaństwo - sprawowanie eucharystjii sakrament pokuty namaszczenie chorych
małżeństwo - związanie dwojga ludzi przyżeczeniem małżeńskim
3 4 3