To są 3 wykresy w kółka:
Pan Gospodarek ma( 30 ha ) 44% łąk i pastwisk 20% roślin okopowych i 36% zbóż .................................(oddzielam kropkami)
Pan Zapolski ma (20ha) 70 % łąk i pastwisk oraz 30% roślin okopowych.................................( oddzielam kropkami)

Pan Zagrodzki ma ( 50 ha) ma 5% roślin okopowych 15 % łąk i pastwisk oraz 80% zbóż
i pytanie do zadania

U pana Zapolskiego 80% powierzchni przeznaczonej na rośliny okopowe zajmują ziemniaki. Ile ton ziemniaków może spodziewać się pan Zapolski, jeśli przeciętny zbiór z 1 ha wynosi 16 ton ?

2

Odpowiedzi

2009-10-27T23:24:34+01:00
30%*20=6
80%*6=4.8
1ha-------16ton
4.8ha-----x ton

x=4.8*16/1
x=76.8ton
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T23:26:44+01:00
Zapolski ma 20 ha z czego 30% okopowych:
20 ha - 100%
x ha - 30%

x = 20 * 30 / 100 = 6 ha - powierzchnia okopowych.

Z tych 6 hektarów 80% to ziemniaki:
6 ha - 100%
x ha - 80%

x = 6*80 / 100 = 4,8 ha - ziemniaki na polu roślin okopowych.

Z hektara 16 ton ziemniaków, czyli z 4,8 ha:
16 * 4,8 = 76,8 ton ziemniaków.

Odp. Pan Zapolski spodziewa się 76,8 ton ziemniaków.