Odpowiedzi

2010-03-22T14:37:22+01:00
1m=100cm
8dm=80cm
v=100*60*80(cm)
v=480000cm(sześciennych)
pc=100*60cm+2*100cm*80cm+2*60*80cm
pc=6000cm2+16000cm2+9600cm2
pc=31600cm2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T14:42:00+01:00
Czekam na naj :P

V= 1m x 0,6m x 0,8m = 0,48m³
Pp= 1m * 0,6m= 0,6m²
P całkowite = 0,6m² * 0,8m - 0,6m= 0,48m² - 0,6m² = 0,42m²

w polu całkowitym najpierw liczę ze wzoru na objętość graniastosłupa, potem odejmuje pole jednej ściany, tej górnej, bo akwarium nie ma górnej ściany :)

odp. Objętość akwarium wynosi 0,48m³, a pole powierzchni 0,42m².