Odpowiedzi

2010-03-22T14:37:13+01:00
60 min - 6 km
150 min - x
x = 15 km

6 km - 60 mim
8 km - x
x = 80 min
1 5 1
2010-03-22T14:38:42+01:00
6 km na 1h
6km na 60 min

6km - 60 min
x km - 150 min

x=15km

6km - 60 min
8km - y
y=80 min
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T14:43:36+01:00
Dorosły człowiek porusza się z prędkością 6 km/h. Oznacza to że w ciągu jednej godz. pokonuje trasę równą 6km. Oblicz jaką droge przejdzie w czasie 150 min. Ile minut potrzeba do przejśćia 8 km ?

6 km--------1 h (60min)
X-----------------150 min
x = (6 x 150) : 60
X = 900 : 60
x = 15 km
Odp; w czasie 150 min przejdzie 15 km

6 km-------------1 h
8 km--------X
X = 8/6
X = 4/3 h

4/3 x 60 min = 80 min
Odp; do przejscia 8 km potrzebuje 80 min
1 5 1