Wymienione niżej substancje podzielić na zbiory o równej masie cząsteczkowej : H₂SO₄,CO,H₃PO₄,C₄H₁₀,N₂,C₂H₄,KF,AlH₃,HCHO.
Umieść w tabeli(trzeba na 4 kolumny tabele podzielić) wzory związków i podaj ile wynosi ich masa cząsteczkowa.

Prosze o poprawne rozwiązanie.

2

Odpowiedzi

2009-10-28T00:10:49+01:00
Mam nadzieję, że pomogę:
1 kolumna:
H2SO4 - 2*1 + 32 + 4*16 = 98u
H3PO4 - 1*3 + 31 + 16*4 =98u
2 kolumna:
CO - 12 + 16 = 28u
N2 - 14*2 = 28u
C2H4 - 2*12 + 4*1 = 28u
3 kolumna:
C4H10 - 4*12 + 10*1 = 58u
KF - 39 + 19 = 58u
4 kolumna:
AlH3 - 27 + 3*1 = 30u
HCHO - 1 + 12 + 1 + 16 = 30u
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T00:14:48+01:00
H₂SO₄= 1u x 2 + 32u + 16u x 4 = 2u + 32u + 64u = 98u
CO = 12u + 16u = 28u
H₃PO₄= 1u x3 + 31u + 16u x 4 = 3u + 31u + 64u = 98u
C₄H₁₀= 58u = 12u x 4 + 1u x10 = 48u + 10u = 58u
N₂=14u x 2 = 28u
C₂H₄= 12u x 2 + 1u x4 = 24u + 4u = 28u
KF = 39u + 19u = 58u
AlH₃= 27u + 1u x 3 = 27u + 3u = 30u
HCHO = 1u + 12u + 1u + 16u = 30u

tabela pierwsza kolumn a
H₂SO₄= 98u
H₃PO₄=98u

2- ga kolumna
CO = 28u
N₂=28u
C₂H₄= 28u

3-cia kolumna
KF = 58u
C₄H₁₀= 58u

4-ta kolumna

AlH₃= 30u
HCHO = 30u


u = masa cząsteczkowa
1 5 1