Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T14:49:41+01:00
A)krawędzie - 21
ściany - 9
wierzchołki-14
b)krawedzie-60
sciany-22
wierzchołki- 40
c)krawedzie-300
sciany-102
wierzchołki-200
d)krawedzie-3n
sciany-n+2
wierzchołki-2n
84 4 84
2010-03-22T14:49:49+01:00
A) ma 7 ścian bocznych i 2 podstawy = 9 ścian
ma 14 wierzchołków
ma 21 krawędzi

b) ma 22 ściany
ma 60 krawędzi
ma 40 wierzchołków

c)ma 102 ściany
ma 300 krawędzi
ma 200 wierzchołków

d) ma "n+2" - ściany
ma "n" razy "3" - krawędzie
ma "n" razy "2" - wierzchołki
29 4 29
2010-03-22T14:54:11+01:00
Podaj ile krawedzi,scian i wierzchołków ma graniastosłup;
A siedmiokątny B dwudziestokątny C stukątny D n-kątny


krawędzi ścian wierzchołków
A/ siedmiokątny 21 , 9 , 14

B/dwudziestokątny 60 , 22 , 40

C/stukątny 300 , 102 , 200

D/n-kątny 3 x (n-kątów), (n-kątów)+2 , (n-kątów)x2
21 3 21