Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T14:49:55+01:00
Zanalizujmy to po kolei. Mamy małą beczkę, pojemność 20l, 3kg waży sama beczka, 25kg waży beczka z lepikiem.
25kg - 3kg = 22kg -> tyle waży sam lepik
22kg/20l = 11/10 = 1,1(kg/l) -> tyle waży litr lepiku
Teraz duża beczka. Sama beczka waży 5kg Lepiku jest w niej 50l, czyli
50l * 1,1kg/l = 55kg
W sumie beczka z lepiekiem waży: 5kg + 55kg = 60kg.
Mam nadzieję, że jest to zrozumiałe. :)
1 4 1
2010-03-22T14:50:21+01:00
25 - 3 = 22 kg - masa 20 l lepiku

20 l - 22 kg
50 l - x
x = 55 kg

55 + 5 = 60 kg - tyle waży duża beczka pełna lepiku
2 3 2