Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-22T14:58:18+01:00
Wydaję mi się że w normalnych metrach też można tyle że np( 1*10²³³)-ogromne wielkości.Używa się także oczywiście innych jednostek, takich jak na przykład Mpc, jest to jednak pochodna parseka (przedrostek Mega oznacza milion) - czyli Mpc jest równy milionowi parseków.Jednostką jest także rok świetlny(czyli odległość jaką światło pokonuje w próżni w czasie jednego roku).W obrębie Układu Słonecznego jeszcze jednostka astronomiczna (AU).A pewnie dlatego takie jednostki ponieważ odległości pokonywane w kosmosie są naprawdę ogromne i w metrach nie dałoby sie tyle liczb zapisać w metrach. Musisz to rozwinąć

Liczę na naj ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T15:01:19+01:00
Lata świetlne oraz j.a czyli jednostki astronomiczne (określa się nimi ogległość planet względem Słońca (1 j.a = odległość Ziemi od Słońca))

Ponieważ łatwiej jest się posługiwać latami świetlnymi niż np. km! Rok świetlny to odległość jaką pokonuje światło w ciągu roku! Więc jest to miliardy razy dłuższa odległość niż kilometr!