Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T08:37:02+01:00
W pewnej klasie chłopcy stanowili 37,5 % liczby uczniów. gdy do klasy doszła jedna dziewczynka okazało się że chłopcy stanowią 36 % liczby uczniów. ilu jest chłopców w tej klasie?

x- ilość chłoców
y- ilość uczniów ogółem

(x/y)*100%=37,5%
[x/(y+1)]*100%=36%
x/y=0,375 => x=0,375y
[0,375y/(y+1)]*100%=36%
0,375y/(y+1)=0,36
0,375y=0,36y+0,36
0,015y=0,36
y=24 <---- liczba osób w klasie
37,5% * 24 = 9 <--- liczba chłopców w klasie
x=9

Pomogłem? Podziękuj i wynagrodź punktami
3 4 3
2009-10-28T09:05:02+01:00
X- ilość chłoców
y- ilość uczniów ogółem

(x/y)*100%=37,5%
[x/(y+1)]*100%=36%
x/y=0,375 => x=0,375y
[0,375y/(y+1)]*100%=36%
0,375y/(y+1)=0,36
0,375y=0,36y+0,36
0,015y=0,36
y=24 <---- liczba osób w klasie
37,5% * 24 = 9 <--- liczba chłopców w klasie
x=9
12 4 12
2009-10-28T11:58:11+01:00
X/y)*100%=37,5%
(x/(y+1))*100%=36%
x/y=0,375=>x=0,375y
(0,375y/(y+1)*100%=36%
0,375y/(y+1)=0,36
0,375y=0,36y+0,36
0,015y=0,36

37,5%*24=9
9-liczba chłopców w klasie
3 2 3