1.Tata wpłacił 450 zł książeczkę oszczędnościową Marcina.Bank doliczył odsetki w wysokości 5% wpłaconej kwoty.Chłopiec miał w swojej skarbonce 180 złotych.Czy cała kwota z banku wraz z odsetkami oraz pieniądze ze skarbonki wystarczą na zakup lornetki , która kosztuje 650 złotych?
Zapisz wszystkie obliczenia

Odpowiedź.....................................................

2.Jajo kurze waży przeciętnie 5 dag , a bocianie 18 dag.Ile razy jajo kurze jest lżejsze od jaja bocianiego?
Zapisz obliczenia

Odpowiedź..................................................


Daje za te 2 zadania naj naj ale żeby było dobrze oblicznone

2

Odpowiedzi

2010-03-22T15:07:25+01:00
450zł-5%=427,50zł
427,50zł+180zł=607,50zł

ODP,:Nie wystarczy na kupno tej lornetki brakuje jeszcze 42,50zł


to była odp. na 1 zadanie :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T15:12:56+01:00
1 zad
proporcje
450zł -100% tam nadole ma byc kreska ułamkowa
x -- 5%

x=450zł*5% = 2250 = 22,50
100% 100

450+22,50 =472,50
chłopca zł -- 180
472,50 +180 =652,50 zł

Chłopak będzie mógł zakupić lornetkę ;)

Zdaje mi sie ze jest dobrze ;)
2 3 2