Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-22T15:05:20+01:00
Polega na przystosowaniu się oka do zmiany oświetlenia czyli powiększanie się i pomniejszanie źrenicy może także reagować na barwy zapach i narkotyki-realizuje się przez szybką zmianę średnicy źrenicy oraz stosunkowo powolne zmiany wrażliwości siatkówki na światło.
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T15:06:27+01:00
Adaptacja oka- jest to proces,cecha narządu wzroku polegająca na jego określonej bezwładności w przystosowaniu się do zmienionych warunków jasności w całym polu widzenia. Jest to proces w trakcie którego, narząd wzroku reaguje gorzej niż w stanie po zakończeniu adaptacji. Adaptacja przy zmianie z jasności do ciemności trwa nawet kilkanaście minut i jest to dłuższy proces niż adaptacja z ciemności do jasności (kilka minut).
5 4 5