Odpowiedzi

2010-03-22T15:26:29+01:00
Asertywność-wypowiadasz swoje zdanie i potrafisz go bronić w sposób wyrażający szacunek dla siebie i innych.
np.-odmawiasz koledze pójścia na wagary.

mam nadzieję że troszkę pomogłam.;))
pozdrawiam ;]

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T15:29:46+01:00
Asertywność jst naszym sposobem bycia. Żyć według zasad, postanowień szczerych i prawdziwych.

asertywna odmowa- np. jeśli ktoś nam proponuje narkotyk, alkohol czy też inne używki. My sami dobrze wiemy, co jest dla nas dobre, stosowne i zgodne.

wyrażanie opini, krytyki - np. jeśli coś się nam nie podoba, chcielibyśmy o tym mowić, robmy to. Niezależnie od konsekwencji. Trzeba miec swoje zdanie i je wyrażać.

uczenie innych jak mają Cię traktować. Jeśli nie mówimy innym co czujemy, co przeżywamy, możemy łatwo wprowadzić w błąd, co powoduje nawet, że możemy być niechciani, nielubiani.
Mówmy o uczuciach na bieżąco.


P.S prywatne i osobiste to chyba to samo, nie?