1.Uzupełnij zdania:
Graniastosłup prosty , którego podstawą jest deltoid ma : ................ wierzchołków , ........................... krawędzi podstaw , ......................... krawędzie boczne , ...................... podstawy .


2.Oblicz , ile drutu zużyto na zbudowanie szkieletu graniastosłupa przedstawionego na rysunku ( w załączniku).


3. Z drutu o długości 90 cm zrobiono szkielet graniastosłupa prawidłowego trójkątnego , w którym krawędź boczna jest dwa razy dłuższa od krawędzi podstawy . Oblicz długości krawędzi tego graniastosłupa.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T15:34:23+01:00
1.Graniastosłup prosty , którego podstawą jest deltoid ma : 8 wierzchołków , 8 krawędzi podstaw , 4 krawędzie boczne , 2 podstawy .

2. Nie wiem bo nie widzę załącznika.

3.Długość krawędzi bocznej: 15 cm
Długość krawędzi podstawy: 7,5 cm
15 × 3 + 7,5 × 6 = 90 cm
7 3 7
2010-03-22T15:35:00+01:00
1)8,8,4,2

2.) gdzie jest załącznik ??

3.) 2 razy 3x+3 razy 2x=90
6x+6x=90
12x=90
x to 7,5 - długość krawędzi podstawy

2 razy 7,5=15 - długość krawędzi bocznej