Odpowiedzi

2010-03-22T15:31:32+01:00
Brak wodz0+wuksztacenie tkenek pryewodzach ,systemow korzeniowych,tkanek chroniacych przed nadmiernym parowaniem

wzmacjajace
+zwarcica
+twardzica

pryewodzace
lyko i drewno
lyzko transportuje ze soba substancjie drzywcze a drewno wode i sole mineralne
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T15:45:14+01:00
1.
-Zredukowana powierzchnia liścia, ogranicza transpirację (parowanie wody z rośliny).
-Sukcesywne* zrzucanie liście (* stopniowe)
-Warstwa woskowa na liściach (tzw. kutykula)
-Aparaty szparkowe umieszczone w zagłębieniach skórki ( w tzw. bryzach).

2.
Tkanka roślina, która odpowiedzialna jest za jej wzmocnienie to:
a) Zwarcica.
b) Twardzica.

3. Wiązka przewodząca jest to pasmo złożone z komórek ksylemu (drewna) i floemu (łyka), biegnących od korzenia do liści rośliny. U niektórych gatunków w jej skład wchodzi również miazga. Oprócz ksylemu,floemu i miazgi w jej skład wchodzą naczynia, i rurki sitowe.
8 4 8