Odpowiedzi

2010-03-22T15:34:46+01:00
Ciężar wypartej przez kształt statku wody jest większy niż ciężar statku, stąd statek unosi się na powierzchni. To, że igła położona na płask na wodzie nie tonie wynika z napięcia powierzchniowego wody i nie ma nic wspólnego z prawem archimedesa. Siła wyporu równoważy się przez ciężar statku.

Pozdrawiam ! ;]
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T15:34:49+01:00
Statki maję pokład z pasażerami ale na dole mają wolną przestrzeń ktora jest wypełniona lekkim gazem co znacznie zmniejsz gestość statku. A jak wszyscy chyba wiedzą, że im mniejsz gęstość tym mniejsz łatwiej utrzymać się na wodzie. a lód pływa bo woda pod wpływem zimna zwiększa swoją ojętość tym samym zmniejszając gęstość ponieważ wolne miejsca są wypełnione powietrzem.
1 1 1