Z podanych wyrazów ułóż związki frazeologiczne:

przewracać
sól
góra
zjeść
beczka
noga
z kim
świat
powinąć
wyrastać
jak
trzy
po
grzyby
pleść

Można do każdego związku dodać jeden inny nie podany wyraz. Ma byc ich jak najwięcej minimum 5..


Za najwięcej związku dam naj??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T15:43:35+01:00
Przewracać do góry nogami,w głowie,oczami,ślepiami,oczyma
być komuś solą w oku,sól; ziemi,zjeść z kimś beczę soli,zamienić się w słup soli
bomba w górę,góra urodziła mysz, być górą, wziąć górę,do góry nogami, głowa do góry,do góry brzuchem
grzyby-2 grzyby w barszczu,jak grzyby po deszczu
noga- wziąć nogi za pas, kuty na 4 nogi, być 1 nogą w tamtym świecie, noga się powinęła, nogi wrosły w ziemię, ciągnąć za sobą nogi
2010-03-22T15:44:51+01:00
Przewracać się w grobie
stać jak słup soli
patrzeć na kogoś z góry
zjeść zeby
beczka smiuechu
pies z kulawą nogą nie przyjdzie/pies z kulawą nogą nie zajrzy
świat przewraca sie do góry nogami
noga sie komus powineła
wyrasnąć spod ziemi