W pewnym teście złożonym z 20 pytań za poprawną odpowiedź przyznano 3 punkty, za złą zabierano 2 punkty.

a) ile poprawnych odpowiedzi udzielił uczeń, jeśli otrzymał 45 punktów?
b) ile razy pomylił się uczeń, który otrzymał 15 punktów ?

2

Odpowiedzi

2010-03-22T15:51:47+01:00
A)17 poprawnych odpowiedzi
b) 11 poprawnych odpowiedzi 9 złych odpowiedzi
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T15:58:26+01:00
A)
x - ilość poprawnych odpowiedzi
y- ilość błędnych odpowiedzi

x+y=20
3x-2y=45

x=20-y
3(20-y)-2y=45
60-3y-2y=45
-5y=-15
y=3

x=20-3
x=17

spr:
17*3 =51 punkty za dobre odpowiedzi
3*2=6 odebrane punkty za błędne odpowiedzi
51-6=45

odp: Uczeń udzielił 17 poprawnych odpowiedzi.


b)
x - poprawne odpowiedzi
y - błędne odpowiedzi

x+y=20
3x-2y=15

x=20-y
3(20-y)-2y=15
60-3y-2y=15
-5y=-45
y=9

x=20-9
x=11

spr:
11*3=33 punkty za dobre odpowiedzi
9*2=18 odebrane punkty za błędne odpowiedzi
33-18=15

odp: Uczeń pomylił się 9 razy.
2 3 2